Speos logoSpeos logo

Deel uitmaken van het team

IT Service Delivery Engineer

Jouw verantwoordelijkheden

Als IT Service Delivery Engineer omvatten jouw taken:

  • Behandelen van incidenten van niveau 1 volgens de vastgestelde procedures: in samenwerking met zakelijke gebruikers een diagnose stellen, de oorzaak analyseren met betrekking tot de ICT-infrastructuur, systemen, producten, tools en diensten, en oplossingen vinden om de continuïteit van de service te garanderen.
  • Indien nodig en indien toegestaan, tijdelijke of definitieve oplossingen implementeren volgens de overeengekomen procedures (ISO) om het incident op te lossen.
  • Documenteren van interventies en geboden oplossingen, evenals het verstrekken van duidelijke en beknopte informatie over wijzigingen, bekende fouten, beschikbaarheid en nieuwe functionaliteiten om de kwaliteit van de oplossingen continu te verbeteren.
  • Gebruikers ondersteunen bij een effectiever gebruik van de ICT-oplossingen, diensten, tools en infrastructuur om bij te dragen aan het verminderen van incidenten.
  • Samen met de Service Delivery Agent meewerken aan het bepalen van het juiste urgentieniveau van incidenten om een goede prioritering en efficiënte incidentbeheer te garanderen.
  • Problemen escaleren naar niveau 2 of niveau 3 ondersteuning indien ze buiten het bereik van niveau 1 vallen, om te zorgen dat er tijdig een oplossing wordt gevonden.
  • Minstens één week per maand wachtdienst niveau 1 uitvoeren om de continuïteit van de dienstverlening te garanderen.
  • Indien nodig, de Service Delivery Agent vervangen om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.

Jouw profiel

Als IT Service Delivery Engineer beschik je over:

  • Een diploma in een relevant vakgebied (bijv. informatica, engineering, …) of gelijkwaardige ervaring.
  • Ervaring in programmeren, foutopsporing, diagnose en root cause analyse.
  • Ervaring met eerstelijnsondersteuning is een vereiste.
  • Uitstekende kennis van besturingssystemen (Windows 10/11), de Microsoft 365-suite (Outlook, Teams, OneDrive, enz.), hardware en netwerken (IP, Wi-Fi, VPN) is een groot pluspunt.
  • Ervaring met ticketingsystemen en kennisdatabanken.
  • Kennis van en/of ervaring met ITIL-methodologie.
  • Noodzakelijk gevoel voor urgentie, klantgerichtheid en geduld.
  • Teamgeest en nauwkeurigheid bij het volgen van procedures.
  • Vloeiend in Frans en Engels, begrip van het Nederlands is vereist.

Wij bieden jou

  • Een competitief salaris – Je loon wordt aangevuld met extralegale voordelen zoals een bedrijfswagen, winstdeelname, groeps- en hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques.
  • Veel autonomie en flexibiliteit met directe impact op de groei van speos.
  • Een boeiende, evoluerende rol vol uitdagingen, kansen en innovatieve projecten.
  • Een dynamisch team in een familiale bedrijfscultuur.
  • Een unieke sfeer van collegialiteit en gezelligheid.

Je komt terecht in een divers team van getalenteerde collega’s, waar ruimte is voor ideeën, initiatief en professionele ontwikkeling.

Waarom speos?

speos is een toonaangevend en innovatief Belgisch bedrijf dat oplossingen ontwikkelt om bedrijven te voorzien van geoptimaliseerde en veilige administratieve en financiële processen. speos beheert alle aspecten van inkomende documentstromen, van creatie tot distributie via zowel papieren als digitale kanalen.

Het ultieme doel van speos is om het succes van de administratieve en financiële processen van haar klanten te verzekeren, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun kernactiviteiten.

De strategie van speos en haar positie als dochteronderneming van de bpost-groep sinds 2001 maken van ons de nummer 1 referentie in ons vakgebied in België. Deze erkenning danken wij aan ons ambitieus management, onze technologische knowhow en onze bewezen klantendienst.

Sollicitatieformulier

Sollicitatieformulier

Maximum file size: 134.22MB